maandag 11 februari 2013

Maandag 11 februari 2013

Zaterdagmorgen heel vroeg namen wij - na een heerlijk verblijf in Leogang met heeeeeeel veeel sneeuw -afscheid van Marieke, Jelmer en Thimo, want zij gingen 's morgens vroeg naar Grou, naar huis. Yvonne en ik  zaten al om 8.30 uur in de auto richting Zwitserland. Halverwege had Yvonne een Hotel geboekt. De aankomsttijd van de TOMTOM stond op 12.30 uur. Mooie aankomsttijd voor de lunch. Maar het leven kan je niet plannen zoals wij weten. Er waren een aantal ongelukken gebeurd en over de 300 km deden wij
bijna 8 uur !
Het Hotel Rebstock aan het Bodenmeer was echter geweldig. Een enorme meevaller. Wat een gastvrijheid daar. Heerlijk "ouderwetse" vleesgerechten gegeten en lekker aan de wijn gezeten.

Zondag na het ontbijt reden wij richting Lausanne. Prachtig weer en schitterende uitzichten. Daar kwamen
wij om 14.00 uur aan. Het Hotel midden in het centrum van Lausanne viel tegen, maar goed daar kwamen wij niet voor.

Ondertussen had ik ook een tip gekregen van onze eilander Ronald van Z over geelwortel. Dat werkt tegen kanker. En inderdaad als je Kurkuma googled dan is die wortel wel heel gezond ook tegen Alzheimer en Parkinson. Er zijn zelfs wetenschappelijke onderzoeken naar gedaan in Nederland. Men is erg enthousiast.
Dus geelwortel besteld via een internetsite en die laten opsturen naar Oostenrijk. Baat het niet dan schaadt het niet........Het geeft mij een gerust gevoel.....mochten er micro uitzaaiingen zijn dan worden die om zeep gebracht door de homeopathische middelen van Dr. Leo en door de geelwortel.

Vanmorgen, maandag 11 februari, vroeg op en met de taxi naar het Ziekenhuis, waar wij ons om 8.00 u. moesten melden. Het sneeuwde weer eens.Leuk als het thuis sneeuwt, maar hier wens je af en toe groene hellingen. Dan begint in het ziekenhuis het circus......aanmelden....papieren invullen...wachten.....en wachten. Eindelijk begint het werk; gesprek met een Belgische arts. Mevrouw Schalenbourg. Die werkt als 18 jaar samen met Prof. Dr. Zografos, die binnenkort met pensioen gaat. Een pittige dame die alles super goed kan uitleggen. Eerst moeten er veel testen worden gedaan om groen licht te krijgen voor de operatie en de bestraling. Ik word ingespoten met meerdere kleuren om het melanoom beter in beeld te krijgen. Enfin...ik loop van het ene vertrek naar het andere vertrek en er wordt van alles met mij gedaan om de tumor goed in beeld te krijgen. De apparatuur is veel geavanceerder dan in Nederland, voor zover ik dat kan bekijken.

Om 17.30 uur krijgen wij het eind gesprek met Dr. Schalenbourg
Ik krijg groen licht voor de operatie van morgen.

Haar conclusie;
De melanoom is kwaadaardig, zoals al in Leiden werd gezegd.
De kans dat het melanoom middels de bestraling van volgende week in Villigen verdwijnt is 98,9%
Dat is mooi nieuws. De kans dat het melanoom toch uitzaaiingen heeft veroorzaakt is 20%.
Ook dat vind ik acceptabel.
In mijn linkeroog vond men wel een piepkleine moedervlek. De kans dat deze uitgroeit tot een melanoom is 1 op 500. Kan ik mee leven !
Ze is wat pessimistischer over het behoudt van het zicht van mijn oog. Er kan wat beschadigd worden door de bestraling. Nou..ja...koop ik toch een sterker brillenglas.
Mijn netvlies was ook deels losgelaten daarom zie ik af en toe golfjes net als water wat rimpelt als je er een steentje in gooit. Tijdens de operatie krijg ik hiervoor een speciale injectie, die ik in de toekomst elke 2 maanden moet herhalen in Leiden. Daarmee laat het netvlies minder los. Later kan het netvlies dan worden vastgezet met laserstralen.

Morgen word ik ergens rond het middaguur geopereerd. Ik word dan wakker met een flink dik oog.
Maar pijn zal ik niet of nauwelijks hebben. Ik ben rustig, mede door het verhaal van Dr. Schalenbourg.
Woensdagmiddag karren wij -al het allemaal goed verloopt- richting Villigen, waar wij ons donderdagmorgen vroeg moeten melden voor het maken van een speciaal masker voor de bestraling.

Voorlopig hoeven wij ons niet te vervelen....................hahahaha


Lieve mensen, ik wil jullie allemaal enorm bedanken voor de overweldigende steun die ik van jullie krijg.
Het is hartverwarmend en echt ontroerend dat jullie dat voor mij doen...........dit is zo mooi !
Dit gun ik iedereen die ziek is............

Liefs van Hans




4 opmerkingen:

  1. Goed dat je een lekker glaasje gehad hebt voor de operatie, Dat heb je dan in ieder val al binnen.

    Sterkte.

    Sip

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ok Hansie, Nederlanders blijven bij je in gedachten! Gaat goed komen.
    Frans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben ik blij voor je dat het meegevallen is. Op naar de volgende aflevering! Hoop dat deze soap slechts enkele afleveringen telt!

    BeantwoordenVerwijderen